19 november 2009

10 dingen uitdaging - week 5

De oplettende lezer heeft al gesignaleerd dat de klad een beetje in de 10 dingen uitdaging zit. Niet omdat mijn huis leeg is - was het maar zo'n feest - maar vooral omdat ik druk ben met andere dingen dan opruimen. Zoals daar zijn: twee kinderen begeleiden bij het maken van surprises (en vul dat "begeleiden" vooral ruim in!), het bij elkaar grutten van andere sinterklaaskadootjes voor kinderen en opa's en oma's, erg druk op het werk en met het bezoeken van allerlei -logen en -peuten om aan mijn stukke schouder te werken.

Sluipenderwijs komt er echter de laatste weken weer meer troep binnen. Waarom bestaat er nog geen NEE-NEE-NEE sticker, waarbij de laatste NEE staat voor: geen rommel dat stof staat te vergaren en niets toevoegt aan de levenskwaliteit in dit huis?
Goed, misschien wordt dat een volgend project.

Met een kleine vertraging kan ik met enige trots melden dat het toch weer gelukt is.

1. 2 boeken verkocht via Bol.com
2. te kleine maar nog goede jongenskleding aan mijn neefje gegeven
3. alleenstaande sokken uitgezocht en weggegooid
4. houten beeldje weggegooid, want stuk (Tip van de week: dingen kapot laten vallen helpt bij beslissen of het weg moet of niet)
5. drie DVD-boxen: verkocht via Marktplaats.
6. map met inspiratieknipsels voor nieuwe huis (waar we inmiddels 8 jaar wonen) weggegooid
7. boek kado gedaan aan goede vriendin
8. Lack tafeltje Ikea naar de Kingloop
9. ijsmachine -> kapot én slecht voor de lijn (in willekeurige volgorde), dus weggebracht naar de inzameling
10. oude gordijnen, kleding en beddengoed -> in de textielbak

Zo. Ik zeg niet dat dit het einde is van mijn opruimfeuilleton, maar of ik me al volgende week meld met 10 nieuwe weggooidingen, betwijfel ik.

4 opmerkingen:

  1. Is het tien dingen per week? of per maand? Ik vind het een bijzonder goed idee. Ik overweeg me te laten inspireren door jouw plan :-)

    Met een groet, Petra

    ps. ik heb een linkje naar jouw weblog opgenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Petra:

    Leuk, dank je wel!

    Ik streef er inderdaad naar om 10 dingen per week weg te gooien. Maar nu mijn huis steeds leger wordt, blijkt het begrip "week" wel erg rekbaar ;-). Ik vermoed dat na sinterklaas en kerst de uitdaging weer een heel nieuwe impuls krijgt, al was het alleen maar de afgedankte kerstspullen een keer uitzoeken en weg doen. Dat tikt lekker aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke weblog en 10 dingen per weerk weggooien de ene keer lukt dat denk ik makkelijker dan de andere keer, maar een idee is het zeker.Ik zal een link naar jouw plaatsen , wil jij een link naar ons plaatsen? Gr en succes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Henriëtte: dank je wel en ik heb je gelinkt!

    BeantwoordenVerwijderen