23 augustus 2010

10 dingen uitdaging - 10

Het was zondag een regenachtige dag dus hoog tijd om weer te declutteren (is daar een mooi Nederlands woord voor?) Dit is de tiende 10-dingen uitdaging, dus vier ik dat ik in de afgelopen maanden 100 dingen heb weggegooid. En het eind is nog niet in zicht!

1. een Diddle-schooltas van mijn - inmiddels puberende - dochter (verjaardagkadootje voor nichtje)
2. een mandalamaker (verjaardagskadootje voor nichtje)
3. een kapstok (Kringloop)
4. een sapmaker (is vervangen door een heavy-duty exemplaar; naar de Kringloop)
5. een decoratief kopje/theepotje met zebraprint (naar de Kringloop)
6. te kleine skeelers (naar de Kringloop)
7. een koelbox voor bierblikjes (naar de Kringloop)
8. een beachballset (naar de Kringloop)
9. een oud lampje (naar de Kringloop)
10. een kitscherige barometer met hertenkop  (ooit van plan deze te pimpen voor de kinderkamer; ligt inmiddels al jaren op zolder. Naar de Kringloop)

Verder staan er twee zonnebrillen, een oud mobieltje en een paar schoenen op Marktplaats, dus wellicht dat de volgende tien dingen spoedig volgen. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat er gisteren ook tien kledingstukken van de rommelmarkt zijn bijgekomen. Maar netto is er de afgelopen maanden nog altijd een stuk meer uitgegaan dan er in is gekomen.

6 opmerkingen:

  1. Dat gaat heel lekker op deze manier.
    100 spullen, goed hoor!
    Zit er bij jou een kringloop winkel in de buurt want dat maakt het een stuk makkelijker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Yentl:
    Er zit inderdaad een Kringloop tegenover mijn werk. Sterker nog; het is een soort van onderdeel van mijn werk. Ik weet dus ook welke spullen daar goed van pas komen. Het is af en toe even regelen dat ik met de auto naar het werk ga en dan de kofferbak goed vol doe, want ik vind het zonde om meerdere keren te rijden.

    Maar gratis aanbieden op Marktplaats werkt ook goed als alternatief en dan wordt het nog opgehaald ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben ook een kringloopwinkel om de hoek. Daar leveren we regelmatig iets in. Meestal kijk ik dan niet verder. Want om nu met iets anders thuis te komen ,schiet ook niet op. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed hoor, al dat opruimen. Zelf ben ik vandaag ook begonnen met opruimen. Maar ik doe het maar niet per 10, maar per vuilniszak vol...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Izerina:
    Dat probeer ik ook, maar met wisselend succes... Het komt in ieder geval niet in dezelfde hoeveelheden binnen als waarin het eruit gaat en daar ben ik al best tevreden over.

    @Wilma:
    Zo ben ik ook begonnen, maar op een gegeven moment begint toch het eind in zicht te komen (of beginnen gezinsleden te protesteren). En dat was het moment dat ik begon met 10 dingen per keer :-)

    @Linda:
    Hm. Niet slecht, maar het klinkt wat minder klonterig dan clutter. ;-P

    BeantwoordenVerwijderen