10 augustus 2010

gezond eten uitdaging 3

gegeten/gedronken:

1 glas groene smoothie met spinazie, banaan en framboos
1 bakje havermout met kaneel
1 bordje linzen met wortel en ui
1 dubbele rijstwafel met marmite
3 kopjes decaf koffie
1 pot witte thee
1 banaan
1 bescheiden bord tagliatelle met spinaziesaus
1 bord gestoomde broccoli met sesamzaadjes en shoyu

bewogen:

wegens aanhoudende regen met de kinderen geboxt en gefietst op de Wii

evaluatie:

Het was een drukke werkdag met veel vergaderingen, dus dan is er niet veel tijd om te snacken. Dat is een voor- en een nadeel. Het betekent namelijk ook dat ik gedachteloos het meegebrachte eten weg zit te werken en daarom niet voel of ik écht honger heb. In de middag was mijn energieniveau wat aan de lage kant en kon ik me niet zo goed concentreren op het gesprek. Nou was het ook geen bijzonder boeiend overleg, dus het zou te gemakkelijk zijn om alleen mijn eetgewoontes de schuld te geven.
De Wii is een leuk alternatief bij slecht weer. Het slaat meerdere vliegen in één klap, want ik heb meteen een lekkere uitlaatklep met de kids na een volstrekt verregende vakantiedag.

4 opmerkingen:

  1. Hoi, ik vind je nieuwe eetgewoontes superinspirerend en ga er ook aan beginnen!
    Zou leuk zijn moest je er ook bij vermelden wat je 's middags at en wat 's avonds ;-)
    Doe zo verder en bedankt om dit te delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij lekkere dingen klaar. Het valt me op,dat je bijna geen brood eet. Zit daar een bepaalde filosofie achter?Zelf eet ik altijd als luch groenten(soep of salade),maar vaak met een klein sneetje brood er bij. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Sylvie: gezellig dat je meedoet! En een goed idee, ik zal er vanaf nu bij zetten wat ik in de ochtend, middag en avond at. Succes met je uitdaging!

    @Izerina: Goed gezien; ik had graag een prachtige theorie gehouden waarom er al drie dagen vrijwel geen brood in mijn mijn menu voorkomt maar de waarheid is: we hadden niet zoveel brood meer in huis, dus heb ik dat voor mijn kinderen bewaard ;-).

    Ik ben gek op donker volkorenbrood en heb gisteren een nieuwe voorraad ingeslagen, dus vanaf nu komt er ook af en toe een boterham in beeld. Wel probeer ik bewust de verhouding groen/graan royaal in het voordeel van groen uit te laten pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is de eerste keer dat ik "gezond eten uitdaging 3" open en ik ben aangenaam overdonderd door de
    correlatie welke dit stuk behelst met pippi
    langkous kleurplaten.
    Feel free to visit my page - herfst kleurplaat

    BeantwoordenVerwijderen