08 augustus 2010

gezond eten uitdaging 1

Gegeten/gedronken:

3 koppen decaf koffie
2 grote glazen water
2 home-made bananenkoekjes met walnoot (zonder suiker of andere geraffineerde toestanden, dus best ok).
1 smoothie van havermelk, 2 flinke handen spinazie, een eetlepel lijnzaad, een paar bevroren frambozen en een bevroren banaan uit de blender (lekker!!!)
1 bord sojayoghurt met cruesli en muesli
4 stukken Turks brood met zelfgemaakte baba ganoush en hummus
1 vegetarische braadworst
4 stukken gegrillde courgette, gemarineerd in olijfolie met diverse Italiaanse kruiden
5 vegetarische satéballetjes
1 vegetarische braadworst
1 flinke schep tomatensalade met mozzarella en verse basilicum in balsamicodressing
1 mergpijp bij de koffie
2,5 rode wijntjes

Bewogen

6 kilometer powerwalken

Evaluatie dag 1

Niet de handigste dag om te beginnen: we hadden al een afspraak staan om met goede vrienden te barbecueën en we wisten vooraf dat dat gepaard zou gaan met de nodige wijn. En dat terwijl dat in mijn uitdaging eigenlijk niet past. Ook de mergpijp zou iets zijn wat ik nu zou moeten laten liggen, maar voor de gezelligheid heb ik hem toch mee gedaan.

Het was een supergezellige middag en avond en ondanks de "slippertjes" van deze eerste dag ben ik best tevreden. Morgen een gewone werkdag, dus dan heb ik alle kans om het goed te maken. Ik ben blij met de afstand die ik gelopen heb en met het gezonde begin met de smoothie. Morgen ga ik weer proberen om te starten met een smoothie als ontbijt en om een gezonde lunch mee te nemen naar het werk. Ook lijkt het me goed om morgen, verdeeld over de hele dag, meer water te drinken.

2 opmerkingen:

  1. Petje af hoor meid!! Met een flinke dosis nieuwsgierigheid blijf ik jouw uitdaging volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijstje klinkt zo lekker,dat het bijna geen "dieet"is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen