24 mei 2010

klein geluk 15

Eerste pinksterdag, 's ochtends om half acht. Ik bracht dit weekend door in een klooster (waarover later meer, maar voor u gaat speculeren: ik heb niet de ambitie om in te treden). Het bos helemaal voor mezelf, alleen ik en de vogels, dat is een unieke ervaring voor dit stadsmeisje.

Dit weekend heb ik geleerd dat woorden afleiden van ervaren. Ik heb de neiging om alles in woorden te vangen, waardoor ik vergeet te voelen. Stilte geeft je de kans er gewoon te Zijn. En woorden blijken vaak niet nodig om te beschrijven hoe bijzonder een moment is.











2 opmerkingen:

  1. Jaha, daar zeg je zo wat. Ik voel me aangesproken en heb de neiging je tekst boven mijn bed te hangen. Ik heb altijd gevraagd en ongevraagd woorden voor, stilte zou mij ook wel eens wat meer kunnen laten voelen. Ik ga dit oefenen, dank voor de tip...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat weekend hielp goed om de stilte te vinden, maar ik moet eerlijk zeggen dat het verwatert zodra je thuis de drempel over stapt. Ik oefen dus fanatiek met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen