07 oktober 2009

mindful Sinterklaasfeest

Het is misschien nog wat vroeg in het jaar, maar vanochtend heb ik me gestort op het voorbereiden van Sinterklaas. De afgelopen jaren stond dit feest bij ons thuis vooral in het teken van véél kadootjes en het in hoog tempo en zonder aandacht uitpakken daarvan. Met familie, schoonfamilie en aanhang erbij lagen er vaak zoveel nieuwe spullen dat we aan het eind van de avond deels vergeten waren wat van wie was. Sommige spullen verdwenen zelfs ongebruikt weer in de kast om ze bij een volgende gelegenheid aan een ander kado te doen. Een onbevredigend ritueel, dat ieder jaar een hoop geld kost.

In mijn queeste om mijn huis te ontdoen van overbodige spullen, zit ik dit jaar niet te wachten op dit geweld. Met wat surfen op internet kwam ik via deze site terecht op deze enorme bron aan ideeën. En ik ben er uit: als ik op tijd begin kan ik in ieder geval voor iedere volwassene met weinig middelen een leuk en persoonlijk kado maken:

- een speciaal kruidenmengsel in een mooie pot met etiket
- kruidenolie in een mooie fles (moet lang staan om goed op smaak te komen, dus ik ben precies op tijd)
- zelfgemaakte truffels in een leuk doosje
- een speciale ontbijtmix met luxe mueslisoorten, gedroogde vruchten, etc.
- een stek van mijn schitterende Brugmansia (moet ook nu al voorbereid worden om rond Sinterklaas kado-fähig te zijn)

Andere ideeën die misschien nog de moeite waard zijn:
- Het scannen van dia's en ze als digitale foto's laten afdrukken in een leuk foto-album
- Een kalender voor 2010 met familiefoto's

Allemaal dingen met als grootste gemene deler: het is bescheiden, het gaat op of neemt niet teveel plek in en kost niet de hoofdprijs. We gaan dit jaar voor een mindful sinterklaasfeest en daarvoor moeten de voorbereidingen nu al beginnen.

1 opmerking:

  1. Mijn vriendinnetje geeft zaterdag een intiem promotie-feestje. Ze wilde niks hebben als we maar kwamen. Ik dacht, ik ga echt niet met bloemen aankomen. Zooo'n dooddoener.
    Ik heb mbv. mijn hobbyspullen en van afval een fotolijstje gemaakt met een foto van ons samen erin. Met een persoonlijke boodschap.
    Was wel blij met de gereedschappen die ik al had!
    Ben benieuwd wat ze ervan vindt.
    Iedereen heeft veel digitale foto's, maar wie drukt ze nog af?

    BeantwoordenVerwijderen