18 oktober 2009

10 dingen uitdaging - week 3

Eén van de triggers om met mijn 10 dingen-actie te beginnen was mijn recente kraamvisite aan een buurvrouw. Niet de buurvrouw zelf, maar haar inwonende (volwassen) zoon en schoondochter hadden een baby gekregen. Ik was eerlijk gezegd nog niet eerder bij haar binnen geweest, maar toen ik vorige week de nieuwste gezinsuitbreiding kwam bewonderen dacht ik bij mezelf: "Wat een fijn, ruim huis hebben deze mensen!"

Het duurde een paar seconden voor het kwartje viel: ze woont in hetzelfde rijtje en heeft dus precies hetzelfde huis als ik! Met een man, twee volwassen inwonende kinderen én een kersverse baby! Waar gaat het mis? Precies: bij de enorme hoeveelheid spullen die ik in alle hoeken en gaten van mijn huis heb weggestopt.

Een aantal - maar niet alle! - spullen die mijn huis deze week verlaten komen uit de opruimactie van de kamer van mijn zoon.

1. Kinderspeelgoed naar Kringloop
2. Diverse kinderboeken naar Kringloop
3. Oude koffers naar Kringloop
4. Ventilator naar Kringloop
5. Kinderkoffer naar Kringloop
6. Carnavalskleding kinderen op Marktplaats
7. Kinderstoeltje naar Kringloop
8. Een paar bloempotten naar Kringloop
9. DECT telefoon op Marktplaats
10. Wijnrek Ikea naar Kringloop

2 opmerkingen:

  1. hahaha hoe herkenbaar ,succes met het opruimen!
    gr ~Bibje~

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bibje: thanx! Ik zal niet zeggen dat het inmiddels een minimalistische tempel is, maar er is weer wat vloerbedekking te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen