23 juni 2010

klein geluk 16

Het is woensdag, ik hoef niet te werken, het is waanzinnig weer, de eerste aardappelen zijn geoogst en we gaan straks picknicken op het strand. Hoe perfect kan een dag zijn?

Ik kan het niet laten om alvast iets te kokkerellen met mijn eerste verse piepers dus naast een salade met tomaat en avocado en een gazpacho gaat er ook een flinke portie geroosterde aardappelen mee.

Recept geroosterde aardappelen á la Mieb:

nodig:
- 4 flinke aardappelen (of wat meer kleinere), geschild en in blokjes
- olijfolie
- kruiden naar keuze (ik gebruik tijm, knoflook, oregano, gedroogde basilicum en peterselie, peper en zout uit de molen)

1. Kook de aardappelen een minuutje of 6 tot 8; niet gaar laten worden dus
2. Laat ze vervolgens helemaal afkoelen
3. Verwarm de oven op 250 graden
4. Mix in een grote kom een flinke scheut olijfolie met de kruiden
5. Roer daarna de aardappelblokjes erdoor totdat ze aan alle kanten bedekt zijn met olie
6. Verspreid de aardappelblokjes in een enkele laag op een ovenschaal en bak ze, met af en toe husselen zodat alle kanten knapperig worden, in 20 á 30 minuten klaar.

Een makkelijk recept voor een luie huisvrouw als ik, die liever op een vrije, zonnige dag met een boekje in de tuin zit dan een hele middag in de pannen roert. Maar ook wel weer van lekker eten houdt....






3 opmerkingen:

  1. Jij zult je wel vermaken denk ik vandaag, ben benieuwd naar je recept hoe het er uit ziet.

    geniet van de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne picknick en heerlijk hé vers gerooide aardappelen. Het was vroeger thuis feest als m'n vader de aardappels had gerooid.

    BeantwoordenVerwijderen