13 februari 2010

award



Vandaag ben ik maar liefst twee keer genomineerd voor de Beautiful Blogger. Heerlijk, ik voel me alsof ik jarig ben, maar dan zonder dat er ergens een cijfer verspringt. En dat is eigenlijk nóg lekkerder. Zuinigaan en Buffertje, dank jullie wel! Ik had jullie beide al gelinkt en lees jullie blogs trouw.

Maar een award krijg je niet zomaar cadeau, daar hoort een tegenprestatie bij. Zeven andere bloggers nomineren is niet zo'n punt, maar zeven interessante dingen over mezelf, dat is even diep nadenken.

Over mijzelf:
1. Ik had graag een mysterieus uiterlijk willen hebben met donkere krullen en een zwoele stem. Ik ben echter geboren in het lichaam van Frau Antje.

2. Ik werk sinds ruim een jaar als adviseur in de sociale werkvoorziening. Een sector die mijn hart geopend heeft. Ik kwam binnen met het arrogante idee dat ik veel expertise zou kunnen brengen. In de praktijk blijk ik er juist ontzettend veel te halen: ik leer er elke dag over het accepteren van beperkingen, het genieten van het leven en het opkrabbelen na tegenslag.

3. Op de dag van de eclips heb ik besloten om vegetariër te worden. Vraag me niet waarom, maar opeens zag ik heel helder voor me dat het goed zou zijn voor het milieu én voor mij om geen dieren meer te eten.

4. Ik volg - naast mijn werk - de opleiding voor hatha yogadocent. Ik ben bezig om een yogavorm te ontwikkelen voor doven en slechthorenden, omdat ik op mijn werk (zie 2) merk dat zij door hun beperking zó gespitst zijn op wat er om hen heen gebeurt, dat het doelbewust naar binnen kijken bijna tegennatuurlijk wordt. Reguliere vormen van yoga zijn door de gesproken instructies niet bruikbaar voor deze groep.

5. Gebarentaal is de mooiste taal die ik ken.

6. Ik ben bang voor vuurwerk en onweer.

7. Op 7 april ben ik uitgenodigd in De Boskant voor een interview over mijn weblog. Het thema voor het voorjaar is eenvoud en mijn weblog sluit daar aardig op aan. Ik ben er stiekem best trots op.

En dan nu het belangrijkste moment: mijn 7 genomineerde blogcollega's.
1. Makya - nog niet zo lang ontdekt, maar heerlijk om mee te lezen
2. Budgetstudent - Haagse blogcollega die heel knap elke euro weet te rekken tot het pijn doet en nog flink spaart ook
3. Meet - ik krijg spontaan zin om te knutselen als ik bij haar langs ben geweest
4. Bellavien - heerlijke foto's; zo wil ik ook wonen!
5. Huisvlijt - zoveel kinderen en toch zo georganiseerd. Wow!
6. Henriëtte - haar toewijding aan de straatkinderen in Roemenië is een voorbeeld voor me
7. en last but not least: mijn eigen stresskipje - die schrijft over haar jaar tussen servet en tafellaken in groep 8. Niet helemaal eerlijk misschien, maar ik mag toch best een beetje trots zijn?

5 opmerkingen:

  1. Allereerst gefeliciteerd met je 2 blogs, hahaah... nu sluit ik mijn daar ook bij aan want ik ben reeds eerder deze week genomineerd en heb mijn lezers mij vragen laten stelen en natuurlijk mijn tandartsfobie... scroll je nog even terug op mijn blog, dan kom je ietsie meer te weten over mij!

    Dank je wel voor je nominatie! En wat leuk om te lezen dat je graag bij mij in Zweden langs komt waar wij ook genieten van de eenvoud die het platteland leven hier te bieden heeft ;)

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met je award. Als je die yogavorm ontwikkeld hebt,schrijf er eens over. Het lijkt me heel boeiend. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Bellavien: ojee, ik had niet genoeg naar beneden gescrolled... Jij ook gefeliciteerd met je dubbele nominatie. Ik heb het bijna te doen met mensen die nu nog genomineerd worden, want probeer nog maar eens 7 blogs te vinden die niet genomineerd zijn :-)

    Enneh...als ik in de buurt ben wip ik zeker even langs! ;-)

    @Izerina: dank je wel. Ik loop bij het uitdenken van mijn concept nog tegen een paar praktische dingen aan, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik daar wel uit kom. Ik zie het maar als een denk- en probeer-proces. Ik zal er zeker over schrijven als ik zover ben om het echt in de praktijk te gaan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi wat je schrijft over yoga voor slechthorenden. Heel herkenbaar ook! iedere healer, yogadocent, hulpverlener beschrijft mij altijd als super alert en op zijn hoede (lichte beperking dus het valt niet op). En wijt dat aan stress of wat ook. MAAR het MOET wel..... hoe moet ik anders weten wat er gebeurt? Wat men zegt of wat de opdracht is. Ontspannen is een luxe en niet weggelegd voor mij. hoever ben je ermee? groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een jaar geleden afgestudeerd op een serie lessen voor mensen met verschillende beperkingen, waaronder slechthorendheid. Dat komt er op neer dat het wisselen van houdingen door middel van het veranderen van de lichtkleur (bijv. Van rood naar groen) wordt aangegeven. Zo hoeven mensen na de instructie niet alert te blijven en kunnen ze naar binnen keren, waar yoga uiteindelijk voor bedoeld is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er momenteel niets mee doe. Deels door tijdgebrek, maar ook omdat ik geen geschikte plek heb gevonden om met een groepje te starten.

    BeantwoordenVerwijderen