20 juli 2014

vakantie

De zomervakantie is aangebroken voor de kinderen en sinds eergisteren ook voor ons. En ook zonder tropische reizen genieten we met volle teugen van de vrijheid en de heerlijke temperaturen. Het valt niet altijd mee om vanuit een situatie van hard werken opeens je tijd in te kunnen delen zoals je dat zelf wilt. De eerste dagen was het ook best even zoeken wat we ook alweer deden als we niet door de agenda gestuurd worden. Maar, al zeg ik het zelf, we hebben de Franse slag snel te pakken. En dat in Den Haag. Een impressie in plaatjes.

Een zomeravond picknick aan het strand

Dochter maakt een custom made dekbedovertrek in het thema van haar toekomstige kamer

Abrikozenchutney uit de moestuin naar eigen recept: een theezakje met geplette pitten meekoken zorgt voor een nog diepere abrikozensmaak

...en mijn geheime finishing touch: een scheutje chilisaus voor een extra 'bite'
Geniet van de zomer allemaal!

4 opmerkingen:

  1. Ow heerlijk thuis zijn en dan toch de Franse slag. Hier idemditto maar dan in Den helder. Altijd zee strand bos en duinen bij de hand....
    fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds gisteren heb ik je blog ontdekt (in mijn vakantie :-)) en inmiddels heb ik al heel veel stukjes gelezen uit het archief. Ik vind ze stuk voor stuk prachtig, inspirerend, ontroerend en ik lees ze met een gevoel van 'dit ben ik!'
    Ik snap nog steeds niet dat jouw blog mij al die tijd ontgaan is, want veel van jouw lezers lezen ook bij mij.

    Met vakantie heb ik altijd een verwarrende verhouding. Ik kan hartstochtelijk verlangen naar het vrij zijn van verplichtingen en 'even weg' - zijn, maar als het zo ver is ben ik de eerste dagen een beetje uit mijn hum en halverwege de vakantie begint het verlangen naar ons eigen huis weer te komen. En toch geniet ik.

    Fijne vakantietijd gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook abrikozen uit eigen tuin en ben op zoek naar lekkere recepten. De chutney lijkt me heerlijk. Heb je het recept voor me. Je mag het ook mailen naar itsassie@gmail.com bedankt vast en een fijne vakantie
    Groetjes, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke blog ik kwam u tegen via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen