18 december 2011

fotocursus

De opdracht voor mijn fotocursus was deze week om stillevens te fotograferen. Nu is het in deze tijd van het jaar erg verleidelijk om alleen maar glimmende kersttaferelen vast te leggen, maar ik probeerde tijdens mijn tripje aan het tuincentrum die verleiding te weerstaan.

Om mezelf vervolgens thuis te oefenen in goede belichting van "dood materiaal" heb ik me vergrepen aan de knopendoos van mijn moeder (en voelde ik me weer vier jaar oud!). Een hoeslaken, wat spotjes en een geïmproviseerd statief deden de rest.

6 opmerkingen:

  1. Hele mooie foto´s! Bovenste is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die yin-yang knopen spreken me erg aan. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Die 2e vind ik echt geweldig voor 'n kerstkaart!
    Groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zeg. Ik vind die 'kindje Jezussen' indrukwekkend. Ook omdat ze in het plastic zitten. Volgens mij zou je daar een schitterende kerstkaart-met-een-boodschap van kunnen maken.

    Of een wedstrijd uitschrijven, voor wie bij die foto de beste tekst verzint!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien dat ik dit jaar dan toch maar kerstkaartjes ga versturen (kan nog nét). Baby Jezussen in plastic is weer eens iets anders dan een plaatje van het gezin voor de kerstboom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! Altijd leuk om een andere hobby fotograaf tegen te komen ;)

    Groet,
    Thee Onderweg

    BeantwoordenVerwijderen